play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Bonus: ścinki historyczne nr 1
    Nerdy Nocą

  • Start
  • keyboard_arrow_right podkast
  • keyboard_arrow_right
  • keyboard_arrow_right#009 Biznes, śmierć i fizyka
play_arrow

podkast

#009 Biznes, śmierć i fizyka

kya 2015-06-20 1


Tło
share close

Dzisiejszej nocy przygotowujemy z Jackiem prelekcję pt. “Skąd się biorą nowe, świetne gry?”. Specjalnie dla Was udało nam się zmieścić półgodzinną prezkę w półtorej godziny!

Przygotowania

Przez minutę rozmawiamy o pornografii z lat 70. zeszłego wieku, po czym rozważamy swoją przyszłość jako prelegentów. (Przepraszam za jakość dźwięku na początku, mikrofon mi się przekręcił). W co się ubrać? Jak przedstawić temat we dwójkę? Co to znaczy — być specjalistą? Staramy się nie rozmawiać o podręczniku Inżynierii Gier, ale wszystko nam się kojarzy.

Innowacyjne interfejsy

Gałką do PS Move przeprowadzamy przez krótką historię rewolucyjnych kontrolerów do konsol. Co to jest killer app? (O jakich zapomnieliśmy? Piszcie w komentarzach!). Co się dzieje, kiedy ekskluziw wychodzi na inne platformy? Które killer appy to w gruncie rzeczy one trick ponies?

Na przykładzie machania mieczem omawiamy wdrażanie akcji w grach. Zastanawiamy się, dlaczego Kinect i Move tak szybko oklapły.

Wracamy do roku 2015. Omawiamy, dlaczego Nintendo jest sympatyczne (m.in. na przykładzie Splatoon), jak wygląda życie po życiu Kinecta oraz porównujemy Raving Rabbids, wielki cichy przebój Ubisoftu, z intelektualnymi walorami Assassins Creed.

Płynnie przechodzimy do VR i rozważamy zastosowania HoloLens.

No cóż, że ze Szwecji

Dlaczego Minecraft jest taki brzydki i co z tego wynika (oraz co może być na końcu świata)? Przybliżamy historię powstawania gry.

Ile zapłacił za niego Microsoft i po co? Dlaczego nie byli w stanie zrobić takiej gry samodzielnie? Żeby odpowiedzieć na te pytania, przyglądamy się, jakie gry istnieją, a jakich brakuje.

Innowacyjne metody

Do czego nie starcza nam matematyki? Innowacje technologiczne (na przykładzie telefonu) kontra innowacje metod.

Na czym polega innowacja w grach? I kto za to zapłaci? Jak świat się o tym dowie? (To jest istota naszej prezki, więc nie spojluję).


Dziękujemy za wspieranie na patronite.pl/kya! Wrzuć pięć złotych — to mniej niż gra na Steamie w promo.

Zdjęcie Jacka i Kaji (c) Wrzask.

2015.06.22 / 2015.06.20

Komentarze

Jest jeden komentarz.
  1. Piotyr on 2017-03-05

    Farmville była killer app Facebooka (jako platformy, bo “platforma” chyba może być uogólnieniem dla konsoli) – ludzie rzeczywiście dołączali do fb, żeby w to pograć. Na mnie znajomi wymusili, żebym założył, bo mieli za to jakieś bonusy na swoich poletkach. Nawet trochę dbali o moje poletko i mieli prawie-pretensje, że nie zauważam i je rujnuję.

    W trakcie wywodu twierdzicie, że nie ma gry o kontaktach międzyludzkich, bo nie ma to na matematyki. Tu się nie do końca zgodzę, bo pomimo, że modelu matematycznego nie ma, to właśnie ten fb jest taką grą o społeczny prestiż… bo przecież nie jest kontaktami społecznymi 🙂
    Oczywiście fb nie jest grą dla każdego użytkownika – fb zawłaszczył trochę przestrzeni społecznej i warto mieć fanpage jako uzupełnienie prowadzonego interesu, aby reklamować wydarzenie etc.

Po sygnale zostaw wiadomość

Email będzie schowany. Pola wymagane oznaczone *

Podobne odcinki